سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف‏ترین بى‏نیازى ، وانهادن آرزوهاست . [نهج البلاغه]
گوهری در صدف
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آفتاب معرفت

سردار شهید محمود کاوه اول خرداد 1340 در مشهد متولد شد . محمود تنها فرزند ذکور خانواده بود که در 11 شهریور 1365 در ارتفاعات 2519 در منطقه عمومی پیرانشهر در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید . از او یک دختر به نام زهرا به یادگار ماند .
سردار سرلشگر شهید محمود کاوه در طول عمر شریفش 25 سال و 3 ماه و 10 روز منشأ خدمات بسیاری به نظام اسلامی شد .
فردی که تمام عمرش را صرف ایجاد امنیت در کردستان کرد ، اما ما خراسانی ها نتوانستیم این شخصیت را آن گونه که شایسته است به دیگران معرفی کنیم .

پدر شهید محمود کاوه از پا منبری های مقام معظم رهبری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد کرامت بود .
روزی محمود همراه پدرش به مسجد امام حسن مجتب (ع) رفته بود . حضرت آیه الله خامنه ای از فعالیت محمود سؤال کرده بودند که در پاسخ پدر محمود گفتند : درس علمیه می خواند . آقا فرمودند این گونه خوب نیست بهتر است که پس از تحصیل کلاسیک در صورت تمایل به تحصیل حوزوی بپردازد . با این توصیه ی آقا محمود د دوره دبیرستان به تحصیل پرداخت و بعد از آن به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد .
سپس برای گذراندن دوره آموزش چریکی به تهران اعزام شد که از خراسان 5 تن برای فراگیری این آموزش اتنخاب شده بودند ...
هنگامی که امام خمینی (ره) از قم به جماران منتقل شدند گروهی 20 نفره از مشهد به سرپرستی شهیدکاوه عهده دار حلقه حفاظتی جماران شدند . شهید کاوه در این سمت مشغول به کار بود که نا آرامی ها در کردستان آغاز شد .کردستان را از سقز شروع کرد . با بیست سال سن محاسنش را اگر میخواستی ببینی باید دقیق می شدی . می گفت امان ضد انقلاب رو باید برید .
تازه آمده بود سقز . یک روز شاید هم دو روز . باید حمله می کردیم به یک روستا که نزدیک سقز بود، ضد انقلاب جمع شده بود آنجا. دو سه تا از بچه ها فشنگ شان تمام شد ، خواستیم عقب نشینی کنیم . محمود گفت : من یک قدم هم عقب نمی آیم . گفتم اگر گلوله هات تموم شده چه می کنی ؟ گفت : جنگ تن به تن .
خلاصه در همین حال محمود سر یکی از کومله ها را هدف گرفت و زد ، طرف با صورت آش و لاش از پشت تخته سنگ افتاد بیرو ن و شروع کرد به غلت خوردن . بچه ها شیر شدن و دو سه تاشون را هم انها زدند . محمود شروع کرد به جلو رفتن . کومله ها آنهایی شان که زنده مانده بودند پا گذاشتند به فرار .
فردای آن روز محمود شد مسئول گروه اسکورت " دیواندره - سقز "
کاوه مردی است که در شجاعت و معنویت زبانزد خاص و عام بوده است . در وصف تبحرش همین بس که شهید حسن آبشناسان که خود سخت ترین دوره های رنجری را گذرانده و فرمانده لشکر تکاوری 23 ارتش بوده است می گوید : اگر در دنیا یک چریک پاکباخته و دلباخته به اسلام و امام وجود داشته باشد محمود کاوه است . هر رزمنده ای که بخواهد خوب پخته و آبدیده شود باید به تیپ ویژه شهدا پیش کاوه برود .
و در وصف معنویتش همین بس که یکی از همرزمانش می گوید : کاوه پشت دیوار را می بیند ...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 12:9 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انقلاب اسلامی ایران چه تفاوتی با سایر انقلابها دارد؟
اسرائیل تا ابد ذلیل است ؟
هشدار به مردم
حمایتت می کنیم
برای خدا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 17229
» درباره من

گوهری در صدف

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب . بهرانهای سیاسی . پدید . دگرگون . شهید محمود کاوه . غفلت -سرنوشت -انتخابات . غیرت . نهضت .
» آرشیو مطالب
آبان 89
آذر 89
دی 89
آذر 90
مهر 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب