سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را از هرکس که آن را برایت آورد بگیر و به آنچه می گوید بنگر و نه آنکه می گوید . [امام علی علیه السلام]
گوهری در صدف
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ضرورت چادر در عصر ما

امروزه دشمنان اسلام می خواهند از راههای مختلف زشتی محرمات ومعاومنزلت حیا وچادر را از بین ببرند وبه روشهای مختلف در اذهان جوانان القا می کنند که ارزش وشخصیت وتمدن در لباسهای زننده وان چنانی است .

در چنین موقعیتی باید زنان ودختران مسلمان هوشیار باشند وبا پوشش مناسب وشایسته خویش پاسخ دندان شکنی به این خودباختگان بدهند ودیگران را نیز به پوشش برتر تشویق نمایند .

فرنس فانون جامعه شناس مشهور فرانسوی در کتاب ((انقلاب الجزایر یا بررسی جامعه شناسی یک انقلاب ))

به بررسی نقش حجاب زنان الجزایری در مقابل استعمار فرانسه پرداخته وسیاستهای سرسختانه استعمار را در مبارزه با حجاب زنان الجزایر مورد بحث قرار داده است .

وی می گوید : هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید وپس از دیدن هر چهره بی حجابی   امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود.

 

امتیاز چادر بر سایر پوششها

بعد از ان که ادله متعددی بر برتری چادر اورده شد به عبارت دیگر چادر چه امتیازی بر انواع دیگر حجاب دارد.اگرچه مانتو ومانند ان در صورتی که دوخت ومدل ورنگ ان مناسب باشد وتحریک کننده نباشد اشکال ندارد با این حال معایبی دارد که عبارتند از:

1-.مانتو وامثال ان بر جستگیهای بدن را نمایان می سازد واین  خود خلاف عفت ووقار زن است وشایسته مقام زن مسلمان نیست که چنین لباسهایی بپوشد ودرشئان مرد مسلمان هم نیست که همسر وخواهرش را آزاد گذارد تا چنین در انظار مردم ظاهر شود ..

  2  .زن نباید لباس محرک وشهوت انگیز بپوشد .در حالی که مانتو و.........این ویژگی را ندارند ..

لکن بعضی از مردان اهداف پلیدی دارند وجلوی چشمان آنها را نمی توان گرفت روی همین اساس یکی از امتیازات چادر ان است که جلوی چشمان آلوده را می گیرد..

3.در مواقع باد وطوفان وتصادف و.........کسانی که از مانتو استفاده می کنند بیشتر در معرض نمایان شدن بدنشان قرار می گیرند در حالی که با چادر این مشکل کمتر اتفاق می افتد .

4.با پوشیدن مانتو بدن پوشیده می ماند اما صورت کاملا آشکار است ودر این حال اگر سیمای زن زیبا باشد یا به ارایش اراسته شده باشد ویابه هر دلیل دیگر چهره او نظر نا محرم را جلب نماید پوشیدن چنین لباسی بر زن جایز نیست .

5.جامعه شناسان ودر راس تمام آنان رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند :اگر ملتی بخواهد زنده وبا هویت بماند واز متلاشی شدن وهضم شدن در فرهنگ دیگران نجات یابد باید به فرهنگ اصیل ومعقول وبدون خرافات خویش پای بند باشد .

حضرت علی (ع) در این باره فرمود : پیوسته امت مسلمان به راه خیر قدم می نهد تا زمانی که از فرهنگ واداب رسوم (مانند پوشیدن لباس وغذا خوردن و..........) از کافران تقلید نکنند .واگر در اداب از بیگانگان پیروی کردند خداوند قادر انان را ذلیل می گرداند .

نظر مراجع عظیم الشان درباره حجاب برتر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( سه شنبه 90/9/29 :: ساعت 11:7 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انقلاب اسلامی ایران چه تفاوتی با سایر انقلابها دارد؟
اسرائیل تا ابد ذلیل است ؟
هشدار به مردم
حمایتت می کنیم
برای خدا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 17240
» درباره من

گوهری در صدف

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب . بهرانهای سیاسی . پدید . دگرگون . شهید محمود کاوه . غفلت -سرنوشت -انتخابات . غیرت . نهضت .
» آرشیو مطالب
آبان 89
آذر 89
دی 89
آذر 90
مهر 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب