سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانشی که مردم ناگزیر از فراگیری آن هستند و آن رنگ[ ظواهر [اسلام است و دانشی که مردم اجازه دارند آن را واگذارند و آن قدرت خداونداست . [امام علی علیه السلام]
گوهری در صدف
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» زینب(س)3

نظر مراجع عظیم الشان درباره حجاب برتر 

رهبر فرزانه انقلاب

((من می گویم چادر هم بهمترین نوع حجاب است وهم یک نشانه ملی ماست که هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی از زن ندارد. اگر واقعا کار اجتماعی وکار سیاسی وکار فکری به معنای تحرک باشد .لباس رسمی زن می تواند چادر باشد که بهترین نوع حجاب است .))

حضرت ایه الله العظمی سیستانی

((چادر حجاب بر تر است وسزاوار نیست زنهای مومن بدون چادر وارد جامعه شوند. ))

ضرت ایه الله العظمی صافی گلپایگانی

((چادر بهترین پوشش برای خانمها است چون تمامی مفاتن بدن را می پوشاند . ))

((خانمهای مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند واز تجدد گرایی مضر پرهیز کنند. ))

پوشش برتر (چادر ) در شاهنامه

نجستم همیشه جز از راستی                                                زمن دور بد کژی وکاستی

سه چیز باشد زنان را بهی                                                   که باشند زیبای گاه مهی

یکی آنکه با شرم وبا خواستت                                             که جفتش بدو خانه اراستست

دگر آنکه فرخ پسر زاید او                                                 ز شوی خجسته بیفزاید او

سه دیگر که بالا ورویش بود                                              به پوشیدگی نیز مویش بود

بدانگه که من جفت خسرو بودم                                         به پوشیدگی در جهان نو بودم

بگفت این وبگشاد چادر زروی                                           همه روی ماه وهمه پشت موی

نه کس موی من پیش از این دیده بود                                   نه از مهتران نیز بشنیده بود

حجاب زنان ایرانی در سخن ویل دورانت

((زنان طبقات بالای اجتماع جرات آن را نداشتند که جزدر تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند وهرگز به انان اجازه داده نمی شد که اشکارا با مردان رفت وامد داشته باشند وسخن گویند .

زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند .در نقشهای ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود. ))

ایا چادر مشکی کراهت دارد ؟

امام صادق (ع) فرمودند : پوشیدن لباس سیاه کراهت دارد مگر در سه چیز که عبارتنداز کفش وعمامه وکساء (کساء به لباس بزرگ مثل عباء وچادر وامثال آن گویند .)    

امام حسین (ع) در هنگام شهادت پیراهن سیاه بر تن داشت.

چادر مشکی بهترین نوع حجاب است وپوشیدن لباسهایی که جلب توجه کند حرام است . 

عده ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه ها وسخنرانیها می گویند : چادر مشکی برای بانوان مکروه است وباید پوشش جدید مانند مانتو وکت ودامن با رنگهای متنوع جایگزین چاد ر شود ؟                      

این صحبت صحیح نیست بهترین حجاب پوشیدن چادراست وچادر سیاه هم بی اشکال است . 

                                                                                                  (مقام معظم رهبری ) 

خواهران مسلمان توجه داشته باشند چادر وقتی ارزش واقعی خود را پیدا می کند که ضمن استفاده از چادر از مقنعه ولباسهای آستین بلند وجوراب ضخیم برای خارج شدن از خانه ورویارویی با نامحرم استفاده کنند که خشنودی خداوند نیز در ان است .

اولا .اگر چه تعداد کمی از زنان چادری با این که چادردارند حجاب را کاملا رعایت نمی کنند ولی سخن ما روی این تعداد زنان نیست بلکه حرف ما روی اصل چادرو این است که وقتی چادر درست سرشود در حالیکه مانتوئی هم زیر آن پوشیده شده باشد وسایر موازین شرعی رعایت گردد بهترین نوع حجاب است .

ثانیا.این حرفها بهانه وتوجیهی است برای فرار از چادر سرکردن والا هر انسان عاقلی می داند درهرگروه و صنفی تعدادی بد هستند هما نطوری که درقشر دکترها

روحانیان و نظامیان و کارمندان اقشار دیگر این تعداد وجود دارند .ولی نمی توان گفت:

بنابراین کشور احتیاج به روحانی دکتر نیروی مسلح و ..... ندارد . زیرااصل وجود

روحانی وطبیب و نیروی نظامی برای مملکت لازم و ضروری است . 

نتیجه بحث:

زنان نمونه در بحثهای نظامی وسیاسی وعرفان وحدیث بسیارند .منتها وقتی نام زن در حجاب باشد خبری از او در جامعه

نخواهد ماند .زن باید خودش در حجاب ونمش در کتاب باشد تا عظمت او ظهور کند .

ذات اقدس الهی را به حجاب آشنا می کند؛ ولی نام او در قرآن به عظمت یاد می کند وبه تحریر سیاست هوشمندانه او می پردازد و اورا الگوی انسانهای مومن می شمارد .

بر اساس شواهد قرآنی وعقلی و قلبی ؛ در آن بخش اساسی که موضوع تکامل است ؛ذکور ت و انوثت اصلا راه ندارد و اگر هیچ زنی مانند نبی اکرم (ص) نشده وبه مقام او نرسیده است.

انبیائ نیز به ان مقام راه نیافته اند و این مورد نقص نیست البته هر کسی که از نظر سیر کمالی به ان حضرت نزدیکتر باشد می تواند فخر نماید ؛منتهی فخر او در بی فخری تواضع و احساس مذلت است .

همتی باید ؛ قدم در راه زن                      صاحب آن خواه مردو خواه زن

غیرتی باید به مقصد ره نمود                   خانه پردازد جهان چه مردو چه زن

مردهای متعارف به هر مقامی نائل شوند زن هم می تواند به ان برسد و اگر زندگی زنان تاریخی مانند مردان تاریخی بازگو می شد وضع غیر از این بود که هست .

خطاب به انسانیت است و در انسانیت مهم آن است که انسان سرانجام به دیدار خدا می رسد یا به لقاء جمال الهی یا به لقاء جلال الهی ؛ در این راه زن و مرد همتای یکدیگر ند . 

حرفهای شنیدنی

*اگر انسان درونش را که عالم اکبر است با جهاد اکبر بسازد می رسد به رضوان الله اکبر .

 *اگر می خواهی سخنت تأثیر گذارد پیشنهاد کن : نه تحمیل!

* کار،انسان را از سه چیز محفوظ می دارد : افسردگی ،فسق و احتیاج!

*دروغ همانند برف است : هر چه آن را بغلتانند بزرگتر می شود: اما در برابر حقیقت آب می شود.

*و به قول شهید بهشتی آن که اول است بهتر نیست ، آن کس که بهتر است اول است.

خوشا نماز و نیاز کسی که از سر درد                                به آب دیده و خون جگر طهارت کرد

تا دم آدمی زتو نرمد                                                      صبح دینت زشرق جان ندمد  

ماخذ :

  1-کتاب مسئله حجاب از استاد شهید مرتضی مطهری

2- فلسفه چادر حجاب برتر نویسنده اسدا... محمدی نیا 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 11:20 صبح )
»» زینب(س)2

(ضرورت چادر در عصر ما)

امروزه دشمنان اسلام می خواهند از راههای مختلف زشتی محرمات ومعاومنزلت حیا وچادر را از بین ببرند وبه روشهای مختلف در اذهان جوانان القا می کنند که ارزش وشخصیت وتمدن در لباسهای زننده وان چنانی است .

در چنین موقعیتی باید زنان ودختران مسلمان هوشیار باشند وبا پوشش مناسب وشایسته خویش پاسخ دندان شکنی به این خودباختگان بدهند ودیگران را نیز به پوشش برتر تشویق نمایند .

فرنس فانون جامعه شناس مشهور فرانسوی در کتاب ((انقلاب الجزایر یا بررسی جامعه شناسی یک انقلاب ))

به بررسی نقش حجاب زنان الجزایری در مقابل استعمار فرانسه پرداخته وسیاستهای سرسختانه استعمار را در مبارزه با حجاب زنان الجزایر مورد بحث قرار داده است .

وی می گوید : هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید وپس از دیدن هر چهره بی حجابی   امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود. 

امتیاز چادر بر سایر پوششها

بعد از ان که ادله متعددی بر برتری چادر اورده شد به عبارت دیگر چادر چه امتیازی بر انواع دیگر حجاب دارد.اگرچه مانتو ومانند ان در صورتی که دوخت ومدل ورنگ ان مناسب باشد وتحریک کننده نباشد اشکال ندارد با این حال معایبی دارد که عبارتند از:

1-.مانتو وامثال ان بر جستگیهای بدن را نمایان می سازد واین  خود خلاف عفت ووقار زن است وشایسته مقام زن مسلمان نیست که چنین لباسهایی بپوشد ودرشئان مرد مسلمان هم نیست که همسر وخواهرش را آزاد گذارد تا چنین در انظار مردم ظاهر شود ..

  2  .زن نباید لباس محرک وشهوت انگیز بپوشد .در حالی که مانتو و.........این ویژگی را ندارند ..

لکن بعضی از مردان اهداف پلیدی دارند وجلوی چشمان آنها را نمی توان گرفت روی همین اساس یکی از امتیازات چادر ان است که جلوی چشمان آلوده را می گیرد..

3.در مواقع باد وطوفان وتصادف و.........کسانی که از مانتو استفاده می کنند بیشتر در معرض نمایان شدن بدنشان قرار می گیرند در حالی که با چادر این مشکل کمتر اتفاق می افتد .

4.با پوشیدن مانتو بدن پوشیده می ماند اما صورت کاملا آشکار است ودر این حال اگر سیمای زن زیبا باشد یا به ارایش اراسته شده باشد ویابه هر دلیل دیگر چهره او نظر نا محرم را جلب نماید پوشیدن چنین لباسی بر زن جایز نیست .

5.جامعه شناسان ودر راس تمام آنان رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند :اگر ملتی بخواهد زنده وبا هویت بماند واز متلاشی شدن وهضم شدن در فرهنگ دیگران نجات یابد باید به فرهنگ اصیل ومعقول وبدون خرافات خویش پای بند باشد .

حضرت علی (ع) در این باره فرمود : پیوسته امت مسلمان به راه خیر قدم می نهد تا زمانی که از فرهنگ واداب رسوم (مانند پوشیدن لباس وغذا خوردن و..........) از کافران تقلید نکنند .واگر در اداب از بیگانگان پیروی کردند خداوند قادر انان را ذلیل می گرداند .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 11:19 صبح )
»» زینب(س)1

قاعده کلی درباره حجاب برتر

خداوند سبحان خطاب به زنان پیامبر (ص) می فرماید

ای همسران پیامبر شما همچون دیگر زنان نیستید اگر تقوا پیشه کنید پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگوئید که بیمار دلان در شما طمع کنند .سخن شایسته بگوئید .در خانه های خود بمانید وهمچون جاهلیت نخستین که اندام ووسایل زینت خود را در معرض تماشای دیگران قرار می دادند در میان مردم ظاهر نشوید ونماز را به پا دارید وزکات بپردازید واز خدا ورسولش اطاعت کنید

ازایات وروایاتی که در قران کریم موجود است .هر چه قدر زن به ویژه زن جوان با نامحرم کمتر رابطه داشته باشد وهم سخن شود وخود را از انظار نا محرمان دور کند برای او وجامعه بهتر است

در بین پوششها هم انچه زن را بهتر می پوشاند واندام او را نمایان نمی سازد ونظرها را کمتر به او خیره می شود حجاب برتر :همان چادر است

عمل وروش حضرت زهرا (ع)

آیا آمدن حضرت زهرا (ع) با چادر به مسجد در حالی که صورت خویش را هم پوشانده بودند وان خطبه جامع وکامل که خود یک دوره معارف اسلامی را ایراد کردند برای ما دلیل و حجت بر برتری چادر نیست ؟

ایا تا به امروز اکثر زنان مسلمان در پوشش به ان بزرگوار اقتدا نکرده اند ؟ومردان غیور وبا قیرتشان از این اقتدا خوشنود نبوده اند !

وقتی ابوبکر وعمر تصمیم گرفتند فدک را از حضرت فاطمه (ع) غصب کنند ان حضرت مقنعه وچادرش را در حالی که تمام بدنش را پوشانده بود سر نمود وبرای ایراد سخنرانی ودفاع از اسلام از منزل خارج شد   .

در تفسیر کشاف می گوید :

زینت: عبارت است از چیز هایی که زن خود را بدانها می آرا ید از قبیل طلا آلات سرمه خضاب .

زینتهای آشکار :از قبیل انگشتر حلقه سرمه وخضاب مانعی نیست که آشکار بشود .

زینتهای پنهان :از قبیل دست برنجن پای برنجن بازئ بند گردنبند تاج کمربند گوشواره باید پوشانیده شود مگر برای عده ای که محرم انسان است .

فلسفه اس این است که پوشانیدن اینها حرج است کار دشواری است برای زن .زن چاره ای ندارد از این که با دو دستش اشیا را بگیرد یا بردارد وچهره اش را بگشاید .خصوصا در مقام شهادت دادن ودر محاکمات ودر موقع ازدواج .

چاره ای ندارد از این که در کوچه ها راه برود و خواه نا خواه از ساق به پایین تر یعنی قدمها یش معلوم می شود . 

(مخصوصا زنان فقیر که جوراب واحیانا کفش ندارند ) واین است معنی جمله (الا ما ظهر منها ) در حقیقت مقصود این است که انچه عادتا وطبعا اشکار است واصل اول ایجاب می کند که اشکار باشد .

رسول اکرم می فرماید  :
(یا اسما ان المراه اذ ابلغت المحیض لم تصلح ان یری منها الا هذا وهذا واشارالی کفه ووجهه)

ای اسما :همینکه زن به حد بلوغ رسید .سزاوار نیست چیزی از بدن او دیده شود مگر این واین _اشاره فرمود به چهره وقسمت مچ به پا یین دست خودش .

این روایات می فهماند که برای چهره ودستها تا مچ واجب نیست حتی آشکار نمودن آرایشهای عادی ومعمولی که در این قسمتها وجود دارد نظیر سرمه وخضاب که معمولا زن از آنها خالی نیست وپاک کردن آنها یک عمل فوق العاده به شمار می رود نیز مانعی ندارد .

 

همه ما می دانیم امروزه قشر عظیمی از اجتماع که به غلط خود را روشنفکر معرفی می کنند با نظر بد بینی به اسلام در مسایل مربوط به زن نگاه می کنند نمی دانند اسلام چه گفته است وبا فلسفه اجتماعی اسلام آشنا نیستند ولهذا بد بینیهای آنها صد در صد بی اساس است .  این دسته نه تنها به پیروی از شهوات خود عملا مقید به حجاب وعفاف نیستند بلکه چون با حجاب اسلامی ومنطق آن اشنا نیستند اعتقاد پیدا کرده اند که این یک خرافه است .دستوری است که موجب بد بختی بشر است وهمین فکر سبب دوری بلکه بیگانگی وخروج آنها از اسلام شده است .

اگر تنها عمل نکردن وپیروی از شهوات بود سهل بود .موضوع :موضوع انکار اسلام وبی اعتقادی است شما باید با منطق وفلسفه اجتماعی اسلام از نزدیک اشنا شوید تا بتوانید جواب ان اشخاص را در بر خورد ها بدهید .

از اینجا به خوبی روشن می شود که هدف ازاین دستورات رعایت مصالح بشر است خواه زن یا مرد .

قوانین اسلام بر پایه تبعیض و تفاوت میان زن ومرد بنا نشده است. والا می بایدهمه این تکا لیف را برای زن قایل شود وبرای مرد هیچ وظیفه ای مقرر ندارد .

اگر می بینیم وظیفه پوشش به زن اختصاص یافته است از این جهت است که ملاک آن مخصوص زن است.

زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است .

قهرا به زن باید بگوید خود را در معرض نمایش به مرد قرار نده . لهذا با اینکه دستور پوشش برای مردان مقرر نشده است

عملا مردان پوشیده تر از زنان از منزل بیرون می روند .

زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم چرانی است نه به خود نمایی وبر عکس تمایل زن بیشتر به خود نمایی است نه به چشم چرانی .

تمایل مرد به چشم چرانی :بیشتر زن را تحریک ب خود نمایی میکند وتمایل به چشم چرانی کمتر در زنان وجود دارد .

لهذا مردان کمتر تمایل به خود نمایی دارند وبه همین جهت (تبرج )از مشخصات زنان است .

(کلمه زینت ):در عربی از کلمه (زیور )فارسی اعم است .زیرا زیور به زینتهایی گفته می شود که از بدن جدا می باشد

مانند طلا الا و جواهرا ت ولی کلمه زینت هم به این دسته گفته می شود وهم به ارایشهایی که به بدن متصل است نظیر سرمه وخضاب .

مفاد این دستور این است که زنان نباید آرایش وزیور خود را آشکار سازند . سپس دو استثنا ء برا ی این وظیفه ذکر شده  

اسنثناءاول :یعنی جزءزینتهایی که اشکار است .

زینتهای زن بر دو نوع است :یک نوع زینتی است که اشکار است .

نوع دیگر زینتی است که مخفی است مگر انکه زن عمدا وقصدا بخواهد ان را اشکار کند .

پو شانیدن زینت اول واجب نیست اما پوشانیدن زینتهای نوع دوم واجب است .این جا است که این پوشش به صورت

یک مشکل پیش می اید که زینت آشکار کدام است وزینت نهان کدام ؟ 

در باره این استثناء سه قول وجود دارد :

1.     زینت آشکار جامه ها ست .( جامه های نو ) و مراد اززینت نهان گشواره و دستبند است

2.     مراد از زینت ظاهره : سرمه انگشتر وخضاب دست است .یعنی زینتهای که در چهره ودو دست تا مچ واقع می شود .

3.     مراد از زینت آشکار :خود چهره ودو دست تا مچ است .

 

ام ا این که زن نسبت به محارم خود تا چه اندازه حق دارد پوشش نداشته باشد .

روایات وفتاوی مختلف است آنچه از یک عده روایات استنباط می شود وبر طبق آن نیز بعضی از فقها فتوا داده اند .این است که از ناف تا زانو از محارم غیر شوهر باید پوشیده شود .

یعنی می باید روسری خود را بر روی سینه وگریبان خویش قرار دهند البته روسری خصوصیتی ندارد مقصود

پوشیدن سر وگردن وگریبان است .

زنان عرب در قدیم پیراهنهایی می پوشیدند که گریبانهایشان باز بود دور گردن وسینهرا نمی پوشاندند .

روسریهایی هم که روی سر خود می انداختند از پشت سر می اویختند (همان طوری که الان بین مردان عرب

متداول است )قهرا گوشها وبنا گوشها وگوشوارها وجلو سینه وگردن نمایان می شد .

روزی در هوای گرم مدینه زنی جوان وزیبا در حالی که طبق معمول رو سری خود را به پشت گردن انداخته بود ودور گردن وبنا گوشش پیدا بود از کوچه عبور می کرد مردی از اصحاب رسول خدا از طرف مقابل می امد وان منظره زیبا سخت نظرش را جلب کرد وچنان غرق تما شای ان زیبا شد که از خودش واطرافش غافل شد وجلوخودش را نگاه نمی کرد .

ان زن وارد کوچه ای شد وجوان با چشم خود او را دنبال کرد همان طور که می رفت ناگهان استخوان یا شیشه ای که از دیوار بیرون آمده بود به صورتش اصابت کرد وصورتش را مجروح ساخت وقتی به خود امد که خون از سر وصورتش جاری شده بود .

باهمین حال به حضور رسول اکرم (ص) رفت وماجرا رابه عرض رسانید .

اینجا بود که ایه مبارکه نازل شد :قل للمومنین یغضوا من ابصارهم الی اخر ...................

زنان مامو ر شده اند :که روسریهای خود را بر روی سینه خود بیفکنند تا دور گردن انان پوشیده شود .

زنان موها وگوشواره ها وگردنهای خویش را بپوشانند . اعم از شیعه وسنی ومخصوصا روایات شیعه کاملا مطلب را روشن می کند وجای تردید در مفهوم آیه باقی نمی گذارد .

یکی از مسلمات وضروریات اسلام این است که زن به زن محرم است .

برهنه شدن زن مسلمان در برابر زنان یهود یا نصرانیه ممنوع است . زیرا زنان غیر مسلمان ممکن است زیبایی

زن مسلمان را برای شوهر یا برادران خود توصیف کند .

در اینجا مساله ای وجود دارد وان این است که برای هیچ زن مسلمان جایز نیست که محاسن یعنی زیباییهای زن

مسلمان دیگر را برای شوهرخود توصیف کند .

وجود این تکلیف زنان مسلمان را در برابر یکدیگر تامین می کند ولی در مورد زنان غیر مسلمان اطمینان نیست

ممکن است انان برای مردان خود از وضع زنان مسلمان سخن بگویند .

لهذا به زنان مسلمان دستئر داده شده است که خود را از ایشان بپوشانند . البته آیه صراحت کامل ندارد به اینکه

ظاهر کردن زینتها وزیباییها در برابر انها حرام است .

فقها معمولا در این مساله قایل به وجود پوشش زن نسبت به زنان غیر مسلمان نیستند وتنها به کرامت بی پوششی فتوا می دهند .

 

هر چیزی که موجب جلب توجه مردان گردد مانند استعمال عطرهای تند وهمچنین آرایشهای غلیظ در چهره ممنوع است .به طور کلی زن در معاشرت نباید کاری بکند که موجب تحریک وتهییج وجلب تئجه مردان نامحرم گردد .  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 11:16 صبح )
»» زینب(س)

زینب(ص)الگوی اجتماعی برای احاد جامعه به ویژه نسل جوان وحفظ حریم حجاب وعفاف 

مقدمه                                                                                              

انسان نمونه :نمونه همه انسانها ست واختصاصی به زن یا مرد ندارد

در تفکر غربی انسان دو نوع یا دو صنف است زن ومرد واین دو در  مسایل تعلیمی وتربیتی و...... مساویند : یعنی زن همسان مرد ومرد نیز همتای زن است .                   

قران کریم :

هنگام طرح مسئله زن ومردمی گوید :این دو چهره زکورت وانوثت نشناسید بلکه از چهره انسانیت بشناسید و حقیقت انسان را روح او تشکیل می دهد نه بدن او .انسانیت انسان را جان او تامین می کند نه جسم او ونه مجموع جسم وجان . 

از آیات ونشانه های خداوند این است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنها آرامش یابید ودر میان شما مودت ورحمت قرارداد .

ازدواج از آیات ونشانه های قدرت خداوند است .

از کلام الهی استفاده می شود زن ومرد تا ازدواج نکنند آرامش روحی ندارند اگر چه از جهات دیگر خود را سرگرم کنند .پس اکر بخواهیم روابط نامشروع جوانان بکاهیم وسکون وارامش را حاکم کنیم واسترس واضطراب روحی را برطرف سازیم باید به ازدواج آنان بها دهیم وبرای اسان تر شدن این پیوند مقدس از تجملات وتشرفات کم کنیم ومهریه را در حد معقول قرار دهیم .

بهترین الگوی عملی در این مورد حضرت زهرا (ع)وحضرت زینب (ع)است .                                                                                                           قرآن کریم در مقام بیان قوه جاذبه ومعرفی ملکه عفاف هم از مرد نمونه می اورد هم از زن لکن باید دید آیا مرد در این صحنه عفافیه تر تجلی نموده یا زن در این مقام بیانی عفیفانه تر آورده است .                                    قران :از یوسف صدیق (ع)وحضرت مریم (ع)مزایای ارزشی فراوانی نقل می کند . اما یکی از وجوه مشترک زندگی آن دو ملکه عفاف است .

هم یوسف مبتلا شد وبر اثر عفاف نجات پیدا کرد هم مریم امتحان شد ودر پرتو عفاف نجات یافت .

یوسف در مرحله اهتمام که آن زن مصری همت گماشت و همتش در حد تعقیب یوسف به فعلیت رسید . ولی یوسف صدیق نه تنها مرتکب حرام نشد  .  

ونیز مقدمات حرام را آماده نکرد .

این ایه صغرای قیاس وکبرای ان آیه( الا عبادک منهم المخلصین ) است یعنی من به بندگان مخلص تو راه نفوز ندارم بنابراین به اعتراف شیطان یوسف صدیق از این گزند منزه بود .

اما حضرت مریم از لحاظ ملکه عفاف بودن . همسطح یوسف صدیق (ع)است یابا لا تر از او .

قران از مریم چنین حکایت می کند (قالت انی اعوذ بالرحمن منک ان کنت تقیا )یعنی نه تنها خودش میل ندارد آن فرشته را هم که به صورت بشر متمثل شده .نهی از منکر می کندو می گوید اگر تو باتقوایی دست به این کار نزن .

اگر مومنید بر اساس ایمانتان عمل کنید

از انچه گفته شد روشن است که زنان در مقام غصب وشهوت (عفاف) عهدار ممتازترین نقش برای حفظ ادیان ابراهیمی بودند ودر بخش علم نیز در حد مردان .مژده الهی را از فرشتگان دریافت می دارند وپیام طهارت واصطفا را از زبان انان می شنوند .

بهترین وبدترین زنان در کلام رسول خدا (ص)

بهترین زنان : زن عفیف وقتی در کوچه وخیابان گام بمی دارد چنان با وقار ومتانت راه می رود که هیچ انسان با غیرت با وجدانی اجازه به خود نمی دهند که نگاه بد به چنین زنانی نماید

بهترین زنان :زنانی هستند که وقتی با همسرانشان در خلوت قرار میگیرند :

لباس حیاء را از تن بیرون می آورند (تاََََشوهر را خوش حال کند به زندگی نشاط وشادابی ببخشد       .

د ر حالی که زنان غیر مومن نشاط وخود آرایی وکرشمه خود را در کوچه وخیابان به نمایش می گذارند .

بهترین زنان :زنانی هستند که اگر خشمگین شدند یا شوهرشان عصبانی شد پایان شب دست او را گرفته ئمی گویند من دست در دست تو خواب نمیروم مگر از دست من راضی باشی . 

بدترین زنان :زنانی هستند که

1.   بسیار کینه توزند        2. ورع وپرهیز از کارهای زشت وگناه ندارند.

3 .هنگامی که شوهرش نیست به آرایش وخودنمایی (برای ) دیگران بهاء می دهد .

4.به حرف شوهرش گوش نمی کند .

5.زمانی که با شوهرش خلوت می کند (ما نند شترسرکش در هنگام سوار شدن ) نمی گذارد شوهرش از او بهره ببرد.

6.اگر اشتباه کرد از همسرش عذر خواهی نمی کند .

7.از گناهش طلب آمرزش نمی کند .

هر زنی که خود را معطر ساز از منزل خارج شود وازکنار گروهی بگذرد تا بوی او را دریا بند زنا کار است .             (از فرمایشات رسول اکرم ص)

امام صادق (ع) می فرماید :

خداوند سبحان به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو در لباس و آداب ورسوم ? دشمنان خدا را سر مشق خود قرار ندهند اگر چنین کنید شما هم مانند آنها جزء دشمنان خداوند محسوب می شوید

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » موعود حوزه 11حضرت زینب ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 11:13 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انقلاب اسلامی ایران چه تفاوتی با سایر انقلابها دارد؟
اسرائیل تا ابد ذلیل است ؟
هشدار به مردم
حمایتت می کنیم
برای خدا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 17779
» درباره من

گوهری در صدف

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب . بهرانهای سیاسی . پدید . دگرگون . شهید محمود کاوه . غفلت -سرنوشت -انتخابات . غیرت . نهضت .
» آرشیو مطالب
آبان 89
آذر 89
دی 89
آذر 90
مهر 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب